شماره تماس: ۶۷۸۹ ۳۴۵ ۰۹۱۲
ساعت کاری: هر روز ساعت ۱۲ الی ۲۱

وبلاگ

پرشر سوئیچ ceme

 

پرشر سوئیچ ceme، از برند با کیفیت ceme ایتالیا است که به منظور کنترل فشار برخی سیالات کاربرد دارد و در دو نوع 6 و 10 بار در بازار عرضه شده است. این پرشر سوییچ برای سیال هایی مانند آب، هوا، بخار و گاز طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. وجود آن در صنایع مختلف و وسیله های برقی صنعتی و خانگی نیز به شدت ضروری است. در سیستم های صنعتی و تجهیزات برقی که فشار بالا باعث آسیب رساندن به دستگاه ها می باشد وجود یک ابزار که بتواند اندازه این فشار را کنترل کند ضروری است. یکی از این ابزارها پرشر سوئیچ است. هنگامی که فشار موجود در کمپرسور سیستم مد نظر به میزان مشخصی برسد، سیستم را قطع می کند تا از آسیب رساندن به آن جلوگیری کند.

 

انواع پرشر سوئیچ ceme

  • پرشر سوئیچ 6 باری

جنس بدنه این محصول از نوع Polyaryllamide می باشد که کانکشن 4/1G دنده می باشد. حداکثر فشاری که این نوع پرشر سوئیچ تحمل می کند در بازه 0.2 الی 6 بار بوده است. در باره دمای کاری این نوع نیز می توان گفت که C140 ماکزیمم دمای کاری آن می باشد. ولتاژ کارکرد آن نیز 230 ولت و حداکثر جریان 1.15 آمپر می باشد.

  • پرشر سوئیچ 10 باری

این نوع نیز کاملا مشابه پرشر سوئیچ 6 باری است. در واقع ولتاژ کاری آن نیز 230 با جریان 1.15 آمپر بوده است اما نوع 10 باری این ابزار یک تفاوت عمده با نوع 6 باری دارد، که رنج بازه کاری آن بین 2 الی 10 بار می باشد. بنابراین بر اساس میزان بار مورد نظر خود به خرید بهترین نوع پرشر سوئیج اقدام کنید.

 

انواع پرشر سوئیچ ceme بر اساس کاربرد

 

پرشر سوئیچ هوا

این نوع پرشر در سیستم های پنوماتیک و کمپرسور های هوا استفاده می شود.

پرشر سوئیچ آب

این محصول را به منظور استفاده در پمپ های آب و خطوط آب رسانی انتخاب می کنند. قیمت پرشر سوئیچ آب نسبتا مقرون به صرفه است.

پرشر سوئیچ گاز

از این نوع پرشر سوئیچ در تجهیزاتی که دارای گاز مشتعل هستند می توان استفاده کرد.

پرشر سوئیچ بخار

این نوع نیز در قطعات دستگاه هایی که دما و رطوبت بالایی دارند، کاربرد دارد.

 

انواع پرشر سوئیچ ceme بر اساس سنسور های استفاده شده

با تغییر سنسور موجود در پرشر سوئیچ می توان دقت و رنج فشار آن را تغییر داد.

  • کپسولی

در این نوع پرشر سوئیچ دقت اندازه گیری فشار بسیار بالا است. پرشر سوئیچ کپسولی نیز در محیط های خورنده، سیستم های با فشار میلی باری و برای ارسال همزمان سیگنال الکتریکی به کنترلر مورد استفاده قرار می گیرد.

  • دیافراگمی

این نوع را در محیط های ناهموار و خشن و برای فشارهای کم استفاده می کنند. در ساخت پرشر سوئیچ دیافراگمی از یک دیافراگم فلزی استفاده می شود که وظیفه ی آن فعال سازی سوئیچ است. یکی از معایب این مدل را می توان در محدودیت پاسخ دهی تعداد چرخه های آن دانست.

  • بیلوز دار

بیشتر از این نوع برای قطعات ابعاد کوچک استفاده می شود. شکل ظاهری پرشر سوئیچ بیلوز دار نیز به این صورت است که قطعه بیلوز به یک فنر اتصال پیدا می کند. سپس فشار مورد نظر با کمک مهره ای که در انتهای آن قرار گرفته است تنظیم می شود.

  • بوردونی

در این نوع می توان فشارهای بسیار بالا را اندازه گیری کرد. همان طور که از اسم آن پیداست در ساخت پرشر سوئیچ بوردونی از لوله بردون استفاده می کنند که این لوله به شکل خمیده ی بیضوی است که اگر به آن فشار زیادی وارد شود، باز می شود. در صورتی که این فشار کاهش پیدا کند به سمت داخل حرکت می کند.

 

کاربرد های پرشر سوئیج ceme

وظیفه ی اصلی پرشرسوئیچ ceme محدود کردن فشار مخازن و دستگاه ها است اما در کنار این وظیفه اصلی در موارد مختلف دیگری نیز از این ابزار استفاده می شود که مهم ترین آن ها عبارت است از :

  • تجهیزات برقی
  • صنایع مختلف
  • برای کنترل شارژ داخل باتری
  • پنل های فشار در درب های کشویی
  • پمپ های آب
  • سوئیچینگ مدار در جریان های بالا
  • کمپرسورهای گاز الکترونیکی
  • فعال کردن هشدار افت فشار در هواپیما دارند.

 

حالت های پرشر سوئیچ ceme

  • normally open

در این حالت، تا زمانی که به میزان مشخص شده فشار نرسد، سوئیچ باز است. هنگامی که به میزان تعیین شده فشار رسیدیم کنتاکت به شکل ناگهانی و خیلی سریع بسته می شوند و هنگامی کنتاکت مجددا باز می شود که فشار کاهش یابد.

  • normally close

این حالت دقیقا برعکس حالت قبلی است. به این صورت که تا هنگامی که به میزان تعیین شده نرسیدیم کنتاکت ها بسته هستند و در صورت رسیدن به فشار مشخص شده سریعا باز می شوند.

 

عملکرد پرشر سوئیچ ceme

پرشر سوئیچ ceme به این صورت عمل می کند که، عملکرد فشار در سیستم مورد نظر را بررسی می کند و هنگامی که فشار به میزان تعیین و ست شده رسید، پرشر سوئیچ در طی یک روند کلی که بسته به نوع آن متفاوت است،مانند یک کلید الکتریکی فرمان می دهد. پرشر سوئیچ ها نیز مانند گیج فشار از روش های تبدیل فشار به حرکت مکانیکی بهره می برند. در همه انواع پرشر سوئیچ ها، قطعه ای که تحت فشار قرار دارد تغییر شکل می دهد و ارتباط آن با سیستم قطع یا وصل می شود.

 

راهنمای خرید پرشر سوئیچ ceme

همان طور که گفته شد پرشر سوئیچ ceme در تجهیزات و صنایع حساس استفاده می شود و هر گونه اشتباه باعث ضرر جبران ناپذیری می شوند. ابتدا باید کارکرد پرشر سوئیچ را مد نظر قرار داد و از نوعی استفاده کرد که منطبق با کار ما باشد. برای انتخاب نوع صحیح پرشر سوئیچ باید به نکات زیر توجه کرد:

  • بازه کاری آن و نقاط قابل تنظیم
  • بازه فشاری که پرشر سوئیچ می تواند تحمل کند
  • قابلیت استفاده در محیط های انفجار باشد
  • به اتصالات آن و میزان دقت آنها باید دقت شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های تازه

محصولات

محصولات مشاهده شده

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من